Paikallinen apu REDGOlta – Viivi auttaa puhelimessa

01.07.2025 09:00

Viivi Ropponen on työskennellyt REDGO:n palvelukeskuksessa kohta viisi vuotta. REDGO auttaa autoilijoita tien päällä. Viivi vastaa puheluihin ja viesteihin digitaalisissa kanavissa, järjestää ajoja ja tekee myös yövuoroja.

Vastaan puhelimeen ja kuuntelen asiakasta, minkälainen ongelma hänellä on. Me arvioimme, millaista palvelua hän tarvitsee ja sitten järjestämme sitä.

 

Jos pitää tehdä ajojärjestelyjä, niin katsomme, kuka hinausautonkuljettaja tai tiepalvelumekaanikko on lähimpänä ja lähetämme hänet auttamaan asiakasta, kertoo Viivi. Joskus hinausauto voi tuoda sijaisauton mukanaan, jolloin asiakas pääsee jatkamaan matkaansa suoraan.

 

REDGO:n hinaus- ja tiepalveluun voi olla yhteydessä puhelimen, chatin tai sähköpostin välityksellä. Verkkosivuilta löytyy tietoa ja sieltä voi tehdä myös nettitilauksen.

 

Puhelinlinjoja REDGOlla on useita ja yhteistyötä tehdään vakuutusyhtiöiden kanssa. Jotkut autot myös soittavat automaattisesti hätäpuheluja esimerkiksi onnettomuuden sattuessa.

Ongelmanratkaisijan työ on vaihtelevaa

 

– Minun mielestä työtehtävät on aika vaihtelevia. Tietysti, kun aloittaa, niin se on pääsääntöisesti puhelintyötä, mutta on mahdollisuuksia saada erilaisia työtehtäviä siihen lisäksi. On eri vuoroja, sähköpostivuoroja, ajojärjestelyjä ja yövuoroja, Viivi kertoo. 

 

– Perustehtävissäkin voi tulla muutoksia, voi tulla uusia palveluja hoidettavaksi, niin niissäkin oppii lisää, Viivi jatkaa. Aina voi oppia jotain uutta.

Kesällä ja talvella on vilkasta

 

Kesä ja talvi ovat vilkkaimmat sesongit. Kesällä muun muassa ulkomaille ajavat ihmiset tarvitsevat apua ja talvella tulee enemmän ulosajoja. Keväisin routakuopat aiheuttavat rengasrikkoja. Osa ongelmista pystytään ratkaisemaan tien päällä.

 

- Työkaverit ovat kaikki tosi mukavia, energisiä, kaikki tulevat hyvin juttuun ja sen lisäksi kaikki esihenkilöt ovat tosi mukavia. Täällä viihtyy hyvin, Viivi kertoo.

 

Puolet työajasta voi tehdä etätyönä. Myös vakuutusyhtiön korvausneuvojaksi voi kouluttautua. Viivi tekee työvuoroissaan myös vahinkoilmoituksia vakuutusyhtiöille.

REDGO auttaa Suomessa ja ulkomailla

 

REDGO:lla on laaja yhteistyöverkosto, jonka avulla autetaan Suomessa ajavia ulkomaalaisia ja ulkomailla ajelevia suomalaisia. Kielimuurikaan ei tule esteeksi REDGO:n kumppanien avulla.

 

Jos asiakas ei tiedä sijaintiaan, REDGO lähettää hänelle tekstiviestilinkin, jonka avulla asiakas saa välitettyä sijaintitietonsa.

 

– Nyt on kätevää, että voimme laittaa tekstiviestin, jossa asiakas voi itse laittaa merkinnän, että tässä minä olen ja sieltä me hänet sitten löydetään, Viivi kertoo.

 

– Joskus asiakkaalla voi olla hirveä paniikki eivätkä he osaa edes kertoa missä ovat, mutta siinä saa sen tilanteen rauhoitettua, että ei hätää, meillä on ratkaisu sinulle. Se on minun mielestä merkityksellistä, kun kuulet kuinka helpottunut se asiakas on ja olet saanut autettua sitä, Viivi summaa.