REDGON työntekijä puhelimessa

Tieturvan laskutus - kysymyksiä ja vastauksia

Olemme ottaneet käyttöön uuden jäsenyyksien laskutusjärjestelmän. Jatkossa voit tilata e-laskun ja tarkistaa sekä päivittää jäsenyytesi tietoja helposti verkossa.

 

👋 Pahoittelemme mahdollisia laskutuksen viivästyksiä ja virheitä järjestelmän vaihdon aikana.

Usein kysyttyjä kysymyksiä muutoksesta

Ennen yhteydenottoa tutustu näihin kysymyksiin.

Miten otan yhteyttä asiakaspalveluun?

Lue ensin läpi alla olevat kysymykset ja vastaukset. Jollet löydä vastausta, niin käytä yhteydenottolomaketta.

 

Näin saat asiaan nopeimma avun.

Ota yhteyttä

Miksi sain laskun myöhässä?

REDGO on vaihtanut jäsenyyksien laskutusjärjestelmää. Tämän vuoksi laskutus on viivästynyt. Nyt saat laskun ajalta, joka on jo kulunut, mutta jota ei aiemmin veloitettu.

 

Esimerkki: Jos olet odottanut kesäkuun laskua, joka ei tullut ajoissa, se sisältyy tähän laskuun. Laskutus jatkuu normaalisti järjestelmän vaihdoksen jälkeen.

Sain maksumuistutuksen

Lähetämme maksumuistutukset seuraavasti:

  • 7 päivää eräpäivän jälkeen: Ensimmäinen muistutus.
  • 21 päivää eräpäivän jälkeen: Toinen muistutus, jos maksua ei ole maksettu.
  • 8 päivää toisen muistutuksen jälkeen: REDGO Finland Oy voi irtisanoa palvelun sopimusehtojen mukaisesti.

Huomioithan, että laskun maksaminen irtisanomisen jälkeen ei enää aktivoi Tieturva-palvelua.

Ota yhteyttä

Onko pankkitili vaihtunut?

Järjestelmävaihdon myötä jäsenyyksiin liittyvät maksut ohjautuvat uudelle tilille. Pyydämme ystävällisesti päivittämään pankkitilin laskussa ilmoitetun mukaisesti, jotta maksut sujuvat jatkossa oikein.

Miksi laskulla ei näy rekisteritunnusta?

Laskutusjärjestelmän muutoksen vuoksi jotkin tiedot, kuten rekisteritunnus, eivät välttämättä näy laskulla. Tämä aiheuttaa kysymyksiä etenkin jäsenille, joilla on useita ajoneuvoja. Pahoittelemme väliaikaista tilannetta.

 

Jos haluat varmistaa, mihin ajoneuvoon lasku liittyy, voit tilata tunnukset, joilla voit kirjautua palveluun ja tarkistaa tiedot.

 

Esimerkki: Laskulta ei näy, että kyseessä on perheen toisen auton maksu. Kirjautumalla sisään näet, että kyseessä on esimerkiksi rekisterinumerolla ABC-123 oleva auto.

Tilaa tunnukset

En tiennyt, että laskutuksessa oli tauko ja ostin uuden Tieturva-jäsenyyden. Mitä teen?

Jos et tiennyt laskutuksen viivästymisestä ja ostit uuden Tieturva-jäsenyyden verkkokaupasta, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Asiakaspalvelu voi tarkistaa tilanteesi ja kohdistaa laskun ostamaasi jäsenyyteen. Näin varmistat, että maksat vain yhdestä jäsenyydestä.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Sain useamman laskun. Mistä tämä johtuu?

Jos olet saanut useamman laskun, se voi johtua siitä, että sinulla on useita voimassa olevia palveluja eri ajoneuvoille ja ne ovat alkaneet eri kuukausina.

 

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluun, jos haluat tarkistaa, mille autoille palvelut on aktivoitu.

 

Esimerkki: Sinulla on yksi palvelu henkilöautolle (alkanut syyskuussa 2022) ja toinen moottoripyörälle (alkanut kesäkuussa 2023). Tällöin saat molemmista erilliset laskut.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Laskulla näkyy useampi rooli eli jäsenyyden tyyppi

Laskun oikeassa yläkulmassa näkyvät roolit eli jäsenyytesi tyypit. Näet siitä, mitä jäsenyyksiä laskulla mainitulla jäsennumerolla on. Laskutettavien jäsenyyksien määrä riippuu siitä, milloin olet tehnyt tilauksen.

 

Osalla jäsenistä voi olla vielä kaksi jäsennumeroa. Tällöin kaikki jäsenyydet eivät näy laskulla.

Laskulla on väärä osoite. Miten voin korjata sen?

Jos osoitetietosi ovat väärin laskulla, voit tilata tunnukset, kirjautua palveluun ja päivittää osoitteesi.

 

Päivitämme osoitetietoja myös Postin järjestelmän avulla, jotta tiedot pysyvät ajan tasalla.

 

Esimerkki: Laskulla on vanha osoitteeseesi, vaikka olet muuttanut. Päivittämällä osoitetiedot palveluun voit varmistaa, että laskulla on oikea osoite.

Tilaa tunnukset

Olen irtisanonut palvelun. Miksi sain silti laskun?

Laskutusjärjestelmän vaihdon yhteydessä jotkin tiedot ovat saattaneet jäädä siirtymättä oikein. Tästä syystä olet voinut saada laskun jo irtisanotusta palvelusta.

 

Pahoittelemme aiheutunutta häiriötä. Ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluun, jotta voimme mitätöidä laskun ja varmistaa, ettei sinulle tule jatkossa turhia laskuja.

 

Esimerkki: Jos esimerkiksi lopetit palvelun lokakuussa, mutta sait silti laskun, asiakaspalvelumme voi tarkistaa ja päivittää tiedot järjestelmään, jotta laskutus päättyy asianmukaisesti.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Voinko saada e-laskun verkkopankkiini?

E-laskutuksen eli sähköisen laskutuksen käyttöön helposti verkkopankkisi kautta. Tässä kaksi tapaa, joilla saat e-laskun aktivoitua:

  1. E-laskusopimuksen tekeminen verkkopankissa etukäteen
    Voit tehdä e-laskusopimuksen REDGOn jäsenlaskuille verkkopankissa. Kirjaudu sisään verkkopankkiisi ja etsi kohta, jossa voit tehdä uusia e-laskusopimuksia. Syötä laskuttajaksi REDGO Finland Oy ja toimi annettujen ohjeiden mukaan. Kun sopimus on tehty, seuraavat REDGOn jäsenlaskut tulevat suoraan verkkopankkiisi.
  2. E-laskun aktivointi ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä
    Jos saat laskun vielä sähköpostilla tai paperiversiona, voit maksaa sen verkkopankissa ja valita maksun jälkeen e-laskun aktivoinnin. Tämä tarkoittaa, että seuraavat laskut saapuvat automaattisesti e-laskuina verkkopankkiisi, jolloin voit helposti tarkistaa ja hyväksyä ne.

 

🌳E-lasku vähentää paperinkulutusta ja nopeuttaa laskujen käsittelyä, ja saat laskut aina turvallisesti suoraan verkkopankkiisi.

Voinko saada laskun sähköpostiin?

Uudessa laskutusjärjestelmässä laskut on mahdollista saada suoraan sähköpostiin, jos et halua niitä postitse tai verkkopankkiin e-laskuina.

 

Voit tehdä itse muutoksen pyytämällä tunnukset verkkopalveluun.

Tilaa tunnukset

Voinko maksaa laskun osissa?

Jos lasku tuntuu suurelta tai yllättävältä järjestelmän vaihdon viivästysten takia, voit tiedustella asiakaspalvelusta mahdollisuutta maksaa lasku kaksi kertaa vuodessa.

 

Tällaisissa tilanteissa voimme joustaa maksamisessa, jotta se on sinulle helpompaa. Meille on tärkeää, että kaikilla on mahdollisuus turvata itsensä yllättävissä tilanteissa hinaus- ja tiepalvelulla.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun

Miten voin varmistaa, että jatkossa laskut tulevat ajallaan?

Laskutusjärjestelmän päivityksen jälkeen laskut tulevat jälleen ajallaan. Saat uudesta kaudesta etukäteen muistutuksen sähköpostilla tai tekstiviestillä.

 

Suosittelemme verkkolaskutuksen aktivoimista etukäteen tai laskun maksamisen jälkeen verkkopankissa.

 

Jos et saanut laskua odotettuun aikaan, ole yhteydessä asiakaspalveluun tarkistaaksesi tilanteen.

 

 

Saanko laskusta muistutuksen ennen uuden laskutuskauden alkamista

Uudessa laskutusjärjestelmässä saat muistutuksen ennen uuden laskutuskauden alkua.

 

Muistutus lähetetään ensisijaisesti sähköpostilla. Jos sinulla ei ole sähköpostia, muistutus lähetetään tekstiviestinä.

Miten voin varmistaa, että maksu on vastaanotettu?

Jos olet maksanut laskun, mutta et ole varma onko maksu kirjautunut, voit tarkistaa maksun tilanteen pyytämällä tunnukset ja kirjautumalla verkkopalveluun.

 

Mikäli maksua ei näy tai olet epävarma sen perillemenosta, asiakaspalvelumme voi auttaa tarkistamaan tilanteen.

Tilaa tunnukset

Mitä teen, jos en pääse kirjautumaan verkkopalveluun?

Jos sinulla on ongelmia kirjautua verkkopalveluun, varmista ensin, että käytät oikeita tunnuksia.

 

Jos ongelma jatkuu, voit palauttaa salasanan ohjeiden mukaisesti verkkosivun kautta.

 

Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluun, joka voi auttaa kirjautumistietojen palauttamisessa ja tarkistaa, että tilisi on kunnossa.

Ota yhteyttä

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ole yhteydessä lomakkeen kautta.

 

Ota yhteyttä

Nopein tapa saada apua