Historiallinen kylmyys laittaa palvelumme koetukselle: Lue kuinka reagoimme

05.01.2024 13:00

Haluamme tiedottaa teitä kuluvan ja poikkeuksellisen kylmän pakkasviikon tilanteesta ja miten olemme REDGOssa toimineet, kohdatessamme ennennäkemättömän palvelukysynnän kasvuun koko maassa.

Olemme tiistaista lähtien vastaanottaneet kahdeksankertaisen avunpyyntöjen määrän eri yhteyskanavissamme autoilijoilta, verrattuna vuoden keskimäärään. Tämä on väistämättä vaikuttanut vasteaikoihimme ja palvelutasoihin.

Tiedottaminen avainasemassa


Varautumisemme talven sesonkiin ja nopeisiin kysyntäpiikkeihin on ollut erinomaisen hyvä, kuitenkin tämän mittakaavan kiireisen kysynnän kasvua emme ole aiemmin kohdanneet. Jonotusaikojen pidetessä olemme pyrkineet aktiivisesti tiedottamaan kumppaneitamme tilanteesta ja ohjeistamaan asiakkaitamme suosimaan tilauksissa digikanavaa. Digi- tai tuttavallisemmin nettitilaus on etenkin kysyntäpiikin kohdatessa, sujuvin ja myös nopein tapa saada apua koska nämä avustustapaukset ohjataan suoraan ajojärjestelyyn. Nettitilausten määrä onkin kaksinkertaistunut viikon kuluessa. Kaikki asiakkaamme saavat myös yhteyskanavasta riippumatta tilausvahvistuksen tekstiviestillä, joka vahvistaa tilauksen ja antaa arvion avun saapumisaikataulusta. Tämä poistaa todistetusti monet hädänalaisen epävarmuudet.



Myös kentällä vallitsevan ruuhkan purkaminen työllistää koko hinausverkostoamme, mutta kiireellisiin tapauksiin olemme onnistuneet järjestämään avun keskimäärin noin kahden tunnin kuluessa. Asiakkaidemme ja henkilöstömme liikenneturvallisuus on kaikissa olosuhteissa korkein prioriteettimme, ja vaikka kalustomme ja henkilökuntamme ovat äärirajoilla, emme tingi turvallisuudesta.



Avunpyyntöjen profiili


Kiire on kaikkialla maassa, mutta erityisen kiireistä on REDGO verkoston yrittäjillä ollut Keski-Suomesta Oulun lääniin, jossa pakkaslukemat ovat olleet rajuimmat. Asiakkaamme ovat osoittaneet ymmärrystä poikkeuksellista tilannetta ja ruuhkaa kohtaan.



Autoilijoiden avunpyynnöissä korostuvat edelleen ajoneuvojen akku- ja käynnistysongelmat, joita pyrimme ratkomaan kentällä mahdollisimman tehokkaasti. Huomionarvoista on, että vaikka sähköautojen avustusmäärät ovat kasvaneet autokannan kasvun myötä, suurin osa avustuksista ja hinauksista kohdistuu perinteisiin polttomoottoriajoneuvoihin. Tämä pakkasviikko onkin hyvin arvokas meille, voidessamme kerätä runsaasti dataa lyhyessä ajassa eri vahinkotyypeistä ajoneuvoluokittain, sekä merkki- ja mallikohtaisesti.



Kiitämme teitä hyvästä yhteispelistä ja ymmärryksestänne, poikkeuksellisen pakkasviikon jatkuessa edelleen. Teemme kaikkemme palvellaksemme teitä mahdollisimman tehokkaasti ja turvallisesti, kaikissa olosuhteissa.


Ystävällisin terveisin,

 

Lisätietoja:


Rene Hassinen, verkostopäällikkö
040 134 7020
rene.hassinen@redgo.fi



Magnus Lindgren, toimitusjohtaja
040 732 3900
magnus.lindgren@redgo.fi

Â